Magnez

Magnez odgrywa znaczącą rolę w organizmie człowieka. Wpływa na pracę mięśni w tym mięśnia sercowego, a także prawidłowy rozwój kości i zębów. 

Pomaga zachować równowagę psychiczną i fizyczną. Zwiększa odporność na stres, obniża ryzyko wystąpienia zawału.
Magnez w połączeniu z witaminą B6 jest lepiej przyswajalny przez organizm. Dzienne zapotrzebowanie na magnez u osób dorosłych wynosi: 300-400mg.

Przyczyny niedoboru magnezu:
- nadmiar kawy,
- nadużywanie alkoholu,
- stres,
- stosowanie środków antykoncepcyjnych,
- niewydolność nerek,
- nadmierne spożywanie tłuszczów.

Objawy niedoboru magnezu:
- skurcze mięśni,
- arytmia, nadciśnienie tętnicze,
- zmęczenie,
- depresja,
- zaburzenia snu,
- uczucie odrętwienia i mrowienia w kończynach,
- niewydolność pracy serca,
- bóle i zawroty głowy,
- drgania powiek, górnych warg,
- trudności w koncentracji,
- wypadanie włosów, łamliwość paznokci.

Źródła magnezu:
- kakao,
- gorzka czekolada,
- migdały,
- banany,
- orzechy,
- awokado,
- brązowy ryż,
- kasza gryczana.

Pomimo tego, że magnez znajduje się w wielu produktach spożywczych jest on bardzo szybko metabolizowany z naszego organizmu, dlatego zalecana jest dodatkowa suplementacja magnezu. Warto wspomnieć że, najbardziej przyswajalną formą jest mleczan magnezu, a dla lepszego wchłaniania dobrze jest gdy jest z witaminą B6.

 

 

Dodatkowe informacje